Zorgeloos overstappen
Maakt u de overstap naar glasvezel dan bieden wij u gratis overstapservice aan. Deze overstapservice houdt in dat wij u helpen met het opzeggen van uw huidige contracten. Rekening houdend met het opzegtermijn van uw huidige provider, plannen wij samen met u een geschikte datum voor de overstap. Zo zorgen wij er samen met u voor dat u niet zonder diensten komt te zitten of te lang dubbel moet betalen. Wel zo gemakkelijk toch?

Onderdeel van de overstapservice is het nummerbehoud van uw vaste telefoonnummer. Wij kunnen zorgen dat uw telefoonnummer behouden kan blijven. Wilt u hier gebruik van maken geef dit dan aan tijdens het aanmelden.

Helaas kunnen wij alleen helpen met het opzeggen van abonnementen waar internet bij inbegrepen is. Canal Digtaal of Digitenne kunnen wij dus helaas niet voor u opzeggen. Wij willen u voor deze abonnementen vragen dit zelf te regelen. Daarnaast is ook een zakelijk abonnement, door vaak andere abonnementsvoorwaarden, niet door ons op te zeggen.

Hoe gaat de overstapservice in zijn werk?
Stap 1: Controleer uw huidige contract
Het is verstandig om te controleren wat de looptijd van uw huidige contract is. Normaal gesproken bieden providers in Nederland u een dienst voor een contractperiode van een jaar. Daarna is deze maandelijks opzegbaar. Afhankelijk van deze opzegtermijn kunt u de overstap naar PLINQ in gang zetten.
Stap 2: Bestel het door u gewenste pakket
Bij ons krijgt u maximale keuzevrijheid. U kunt volledig zelf uw pakket samenstellen. Uiteraard kunt u dit pakket in een later stadium altijd nog uitbreiden. Stel het door u gewenste pakket samen en ga naar bestellen. U kunt bij uw bestelling aangeven of u gebruik wilt maken van de overstapservice. Vergeet ook nummerbehoud niet.
Stap 3: Wij bevestigen uw bestelling
Wanneer wij uw bestelling hebben ontvangen dan gaan wij deze verwerken. Als uw bestelling in goede orde is ontvangen en verwerkt dan ontvangt u van ons een bevestiging. Controleer de gegevens in de bevestiging goed en geef eventuele wijzigingen aan ons door.
Stap 4: Wij plannen met u de overstap
Wanneer uw glasvezelverbinding aangelegd is in uw woning én geactiveerd is in de wijkcentrale dan kunnen wij de diensten opleveren. Onze planningsafdeling neemt contact met u op om de overstap te plannen. Wij vragen u dan ook naar de provider waar u momenteel de diensten heeft ondergebracht. Voor de meeste providers kunnen wij voor u de abonnementen opzeggen. Het is hiervoor wel van belang dat u ons de klantnummers doorgeeft tijdens dit gesprek. Het is dus erg handig om deze klantgegevens bij de hand te hebben op het moment dat we de overstap plannen.
Stap 5: Wij starten het leveren van onze diensten
Op de met u afgesproken datum starten wij met het leveren van onze diensten. De basisinstallatie kunt u eenvoudig zelf uitvoeren met de door ons meegeleverde handleiding. Wij bieden 100% installatiegarantie. Liever direct een monteur bestellen, dit kan ook! Dit kunt u aangeven bij uw bestelling. Bij het familie- en seniorenpakket is deze monteur inbegrepen.