Klantenservice

We staan voor u klaar

Veelgestelde vragen

Internet

Heeft u een glasvezelverbinding van Glasvezel Assendorp dan is de aangeboden internetsnelheid gegarandeerd. De aangeboden snelheid is zowel de download- als de upload snelheid. Of u deze snelheid haalt is afhankelijk van uw apparatuur in huis, WiFi kan ook van invloed zijn op de internetsnelheid.

Nee, u kunt ongestoord en onbeperkt internetten.

Ja dat is zeker mogelijk. Internet vormt bij Glasvezel Assendorp altijd de basis van uw abonnement. U kunt hier zelf telefonie of televisie aan toevoegen.

Nee, consumenten abonnementen zijn allemaal voorzien van een dynamisch IP adres. Wilt u een vast IP-adres dan kunt u dit bij uw bestelling aangeven.

Onze zakelijke abonnementen zijn inclusief vast IP-adres

Met WiFi kunt u in en rondom uw huis draadloos internetten. De kwaliteit van uw WiFi signaal is afhankelijk van tal van factoren. De afstand tot de router, de apparatuur die u gebruikt en tal van andere externe bronnen (zoals een babyfoon, omvormer voor zonnepanelen, draadloze deurbel) kunnen de kwaliteit van de WiFi beinvloeden. Een bekabelde aansluiting met een netwerkkabel (UTP) is altijd sneller en stabieler.

Standaard leveren wij een AVM Fritz!Box router bij vrijwel al onze verbindingen. Welk type is afhankelijk van het gebied waar wij leveren. 

Ja, de internetverbinding is door ons beveiligd. Wel adviseren wij om uw PC te beschermen middels een antivirus programma. 

Gebruik van een eigen router is mogelijk. Heeft u een consument pakket van Glasvezel Assendorp dan is gebruik van eigen router mogelijk wanneer u een abonnement afneemt zonder telefonie en/of interactieve televisie. Heeft u een zakelijk abonnement dan is een eigen router altijd mogelijk. 

Telefonie

Ja, dit is mogelijk. Kies tijdens uw bestelling voor nummerbehoud. Wij zorgen dat uw telefoonnummer behouden blijft.

Let op, indien u naar een andere regio gaat verhuizen met een ander netnummer is dit helaas niet mogelijk. Wij vragen in dat geval graag een nieuw telefoon nummer voor u aan, met een netnummer passend bij uw nieuwe woonplaats.

Ja dit is mogelijk. Geef tijdens uw bestelling aan dat u geen gidsvermelding wenst.

Klanten met telefonie van Glasvezel Assendorp betalen €0,02 per minuut voor bellen naar vaste nummers en €0,17 per minuut voor bellen naar mobiele nummers in Nederland.

Uw voicemail instellen doet u eenvoudig zelf. Raadpleeg hiervoor onze welkomstgids.

Klik hier om deze te downloaden.

Ja, dit is mogelijk. Raadpleeg onze welkomstgids om deze optie te activeren.

Klik hier om deze te downloaden.

Ja, dit is mogelijk. U kunt bij uw bestelling kiezen voor een tweede telefoonlijn met nummer. Wij kunnen tevens zorgen voor nummerbehoud van dit tweede nummer. Wilt u meer dan twee telefoonlijnen? Dit is alleen mogelijk met een zakelijk abonnement van Glasvezel Assendorp. 

Ja, vrijwel ieder regulier telefoontoestel kunt u gebruiken voor telefonie van Glasvezel Assendorp. 

Televisie & radio

Is uw televisietoestel voorzien van een HDMI-ingang dan kunt u gewoon televisie blijven kijken met uw huidige toestel.

Kiest u voor interactieve televisie dan heeft u per televisie een interactieve TV ontvanger nodig. Deze kunt u bij ons bestellen.

Kiest u voor digitale televisie dan heeft u een digitale decoder nodig. De meeste toestellen zijn tegenwoordig al voorzien van een ingebouwde decoder. Is uw toestel hier niet van voorzien dan kunt u deze los aanschaffen.

Kiest u voor digitale televisie dan kunt u een onbeperkte hoeveelheid TV’s aansluiten. Uw televisie dient alleen voorzien te zijn van een (ingebouwde) digitale decoder. Ook wel DVB-c tuner genoemd.

Kiest u voor interactieve televisie dan heeft u per televisie een interactieve TV ontvanger nodig. Deze TV ontvanger moet op uw router worden aangesloten en deze heeft maximaal vier aansluitingen.

Assendorp

Frequentie: 269.000 Network ID: 8888 Symbolrate: 6875 QAM: 256-QAM

Bestelt u een volledig nieuw abonnement dan kunt u de extra zenders eenvoudig bestellen via ons bestelformulier. Klik hier om uw gewenste abonnement samen te stellen. Heeft u reeds een bestaand abonnement en wilt u uitbreiden met extra zenders? Mail dan uw verzoek naar info@glasvezelassendorp.nl. Wij streven ernaar binnen 24 uur uw bestelling te hebben afgerond. Heeft u interactieve TV van PLINQ, dan bestelt u de extra zenders eenvoudig via het menu van uw TV ontvanger.

Ja, via uw televisie ontvangt u een ruim aanbod met digitale radiozenders. 

Klik hier om het radiooverzicht te downloaden. 

Kiest u voor digitale televisie van Glasvezel Assendorp dan kunt u uw radiotuner aansluiten op de coax. U kunt uw radiotuner in dit geval blijven gebruiken.

Een smartcard is alleen noodzakelijk wanneer u extra zenderpakketten heeft besteld i.c.m. digitale televisie van Glasvezel Assendorp. Deze extra zenderpakketten activeren wij op de smartcard. 

Om de smartcard te kunnen gebruiken dient u in het bezit te zijn van een digitale decoder of CI-module. Deze dient Ziggo gecertificeerd te zijn. 

Abonnement

U kunt uw wijziging doorgeven door te mailen naar info@glasvezelassendorp.nl. Heeft u liever telefonisch contact? Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00-18.00 uur op 088-7768480.

Dit vinden wij erg jammer. Wij ontvangen graag een officiële opzegging van u. Dit kan per mail naar info@glasvezelassendorp.nl of per post. Graag vernemen wij ook de reden van opzegging.

Wilt u opzeggen voor een familielid of bekende die is overleden? Laat het ons weten. We beëindigen dan het abonnement of zetten het op een andere naam. Geef dit door via info@glasvezelassendorp.nl met als bijlage een overlijdensakte.

Laat ons z.s.m. weten wanneer u gaat verhuizen en laat ons het nieuwe adres weten. Moet de verbinding opgezegd worden dan heeft u een maand opzegtermijn. Wilt u het abonnement meenemen naar uw nieuwe woning, dan kijken wij graag samen naar de mogelijkheden. Geef dit door via info@glasvezelassendorp.nl. Wij hebben landelijke dekking, dus kunnen vrijwel overal in nederland leveren.

U heeft bij ons altijd een jaarcontract. Na dit jaar wordt deze automatisch maandelijks verlengd.

Facturatie

U kunt uw wijziging doorgeven door te mailen naar klantenservice@plinq.nl of ons per post te voorzien van een machtiging automatisch incasso. Vermeld hierbij uw klantnummer, adresgegevens, tenaamstelling en uw oude + nieuwe rekeningnummer.

Maandelijks ontvangt u de factuur per mail of post. Hier kunt u de specificatie vinden van de factuur + eventuele belkosten.

U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen of per mail een verzoek sturen naar klantenservice@plinq.nl met de facturen die u opnieuw wenst te ontvangen.

De abonnementskosten betaalt u een maand vooruit. Dit houdt in dat wanneer u bij ons halverwege de maand start u in sommige gevallen een eerste factuur ontvangt voor de periode van 1,5 maand. Daarnaast ziet u op de eerste factuur ook eventuele administratiekosten, activatiekosten, installatiekosten of borg. De eerste factuur kan hierdoor hoger uitvallen dan u wellicht verwachtte.

Bestelling

Dit is afhankelijk van de situatie. Is de (glasvezel)aansluiting al in de woning, dan kunnen wij over het algemeen vrij snel opleveren (binnen 14 dagen). Moet de aansluiting nog gerealiseerd worden, dan duurt dit mogelijk langer.

Nadat je de bevestigingsmail van Glasvezel Assendorp hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien. 

Geef u gewenste wijziging door. Dit kan telefonisch of per mail via info@glasvezelassendorp.nl

Overstap

Kiest u voor de overstapservice dan helpen wij u bij het opzeggen van uw huidige abonnement. Wij zijn aangesloten bij het landelijke overstapplatform voor Nederlandse providers. Via dit platform regelen wij eenvoudig de overstap.

Heeft u een zakelijk abonnement dan dient u helaas zelf op te zeggen. Abonnementen bij Canal Digitaal kunnen wij helaas ook niet voor u opzeggen.

Al onze pakketten zijn inclusief 100% installatiegarantie. Dit betekent dat wij altijd helpen bij het activeren van uw nieuwe Glasvezel Assendorp abonnement. Kiest u voor een doe-het-zelf pakket en komt u er niet uit? Dan sturen wij indien noodzakelijk altijd kosteloos een monteur langs.

Tijdens de basisinstallatie voert onze ervaren monteur de installatie voor u uit. Wij sluiten de door u gekozen diensten netjes aan en zorgen dat deze door u in gebruik genomen kunnen worden. Hierbij gaan wij er vanuit dat de juiste binnenhuisbekabeling aanwezig is. Is dit niet aanwezig dan kan onze monteur afhankelijk van de situatie deze bekabeling realiseren. Dit valt buiten de basisinstallatie, hiervoor zal meerwerk berekend moeten worden. De monteur stemt dit altijd met u af.

Of u het e-mailadres kunt behouden is afhankelijk van het soort e-mailadres. Heeft u een zogenaamde providergebonden mailadres (@home, @kpnmail, @ziggo) dan komt deze te vervallen zodra u de diensten bij deze provider opzegd. Heeft u een onafhankelijk e-mailadres (@gmail, @outlook, @live, @hotmail), dan kunt u deze gewoon behouden.